اخبار
1402/11/15 یکشنبه
دومین جلسه کارگروه آمایش آموزش عالی استان با حضور استاندار آذربایجان غربی رئیس این کارگروه و اعضای آن به منظور پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استان آذربایجان غربی برگزار شد.
دکتر محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی و رئيس کارگروه آمایش آموزش عالی استان، از اجرای طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در استان خبر داد.

.

دکتر محمدصادق معتمدیان در این جلسه، اظهارداشت: طرح آمایش آموزش عالی در استان به صورت دانشگاه به دانشگاه در تمام مراکز آموزش عالی اجرایی می شود.

وی، افزود: تمامی ظرفیت های علمی در این آمایش مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در ۵ سال آینده کسب و کار و اشتغال جوانان در مسیر درست قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید در این طرح از تمام ظرفیت های استان استفاده کنیم، ادامه داد: طرح آمایش آموزش عالی در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و با بررسی های صورت گرفته اختیاراتی برای استانها و بر اساس چارچوب‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی لحاظ شده است.

وی در خصوص برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه ها اظهار داشت: تصمیم درست اینگونه است که دو یا سه رشته تحصیلی درهم  ادغام شده و یا به کلی حذف شوند، در تمام دانشگاه‌های استان آزاد، پیام نور و دیگر دانشگاه‌ها هر موردی مبهم باشد آمادگی حل و فصل مشکلات را داریم.
دکتر سیدجواد طالب زاده، رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی که جزء سخنرانان این جلسه بود با بیان اینکه دانشگاه پیام نور دانشگاهی ماموریت گرا است و الگوی آموزش ترکیبی در بین سایر دانشگاه ها می باشد، گزارشی مبسوطی از عملکرد و سیاست های دانشگاه پیام نور در خصوص آمایش مرکز آموزشهای عالی ارائه داد


 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر