اخبار
1400/4/28 دوشنبه
افتتاحیه
مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی کارآفرینی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی

.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، کامران جباری، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، ۲۸ تیرماه، در مراسم مجازی افتتاحیه و رونمایی از پوستر جشنواره ملی کارآفرینی، اظهار کرد: براساس پیشنهاد دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی دبیرخانه کارآفرینی دانشجویی به این دانشگاه در سال ۹۸ واگذار شد.
وی افزود: پس از شکل‌گیری این جشنواره و دبیرخانه با تلاش‌های مدیریت فرهنگی رشد خوبی در کانون‌های کارآفرینی کشور داشتیم به طوری که ۶۸ کانون کارآفرین در کشور در سال ۹۸ وجود داشت و در سال ۹۹ به ۸۷ قانون افزایش پیدا کرد.
جباری، بیان کرد: و امیدواریم در سال۱۴۰۰ تعداد کانون‌ها بیشتر شود و برنامه بر این است که به ازای هر واحد مرکز در دانشگاه پیام نور، یک کانون کارآفرینی ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: در کانون‌های کارآفرینی در جهت ایجاد انگیزه‌‌های مضاعف، ارتقا سطح علمی و افزایش آگاهی‌های فرهنگی دانشجویان در زندگی، کار، بستر کاری و کارآفرینی در سال ۹۸ اقدام به برپایی سمینارها و با وبینارهای حضوری و در سال ۹۹ به‌صورت مجازی کرده است.
رئیس دانشگاه پیام‌ نور آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: با توجه به کسب موفقیت نسبی در برگزاری این دوره‌ها، پیشنهاد اولین جشنواره کارآفرینی و بازارچه دانشجویی به معاونت فرهنگی ارائه شد و ابلاغ اجرای آن در سال ۹۹، به عنوان اولین جشنواره کارآفرینی دانشجویی کشور در استان صادر شد.
وی گفت: در اولین گام کمیته‌های مختلف اجرائی، عملیاتی و پشیبانی تشکیل و سپس در فضای مجازی و یا از طریق اساتید اقدام به اطلاع رسانی گسترده شد.
جباری، تاکید کرد: این جشنواره در چهار محور ایده‌ها و طرح‌‌های برگزیده با زیر محور اشتغال و جهش تولید، دانشگاه، فضای مجازی، کار، پیشگیری و سلامت و محور دوم با عنوان آثار و دستاوردهای برتر با موضوعات ذکر شده، محور بعدی بحث کانون‌های کارآفرینی کشور و محور بعدی به عنوان کسب و کار دانشجویی بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
وی افزود: در اولین جشنواره کارآفرینی ۴۶۴ اثر از دانشگاه‌های پیام نور کل کشور دریافت شد که از این تعداد پنج استان آذربایجان غربی، ۱۲۲ اثر، کرمان ۵۲، تهران ۳۵، اصفهان ۲۷و همدان ۲۳ اثر را به این جشنواره ارسال کردند.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: از نظر تعداد شرکت‌کنندگان آذربایجان‌غربی با ۵۶ دانشجو، کرمان ۳۱ و اصفهان ۱۸ دانشجو مشارکت داشتند و با توجه به معیارها و شاخص‌های تعیین شده داوری در دو مرحله اتفاق افتاد که در مرحله اول است که ۷۲ اثر برگزیده انتخاب شدند و در داوری مجدد سه اثر در بخش‌های چهارگانه، مقام‌های یک تا سوم را کسب و یک اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد. وی ادامه داد: یکی از حسن‌هایی که این جشنواره داشت این است که ۷۰ درصد کار اجرایی این برنامه با مشارکت دانشجویان انجام شده است.
جباری، بیان کرد: در دومین جشنواره کارآفرینی تمام دانشگاه‌ها می‌توانند شرکت کنند که امیدوا م جشنواره غنی‌تر و پرمحتواتری داشته باشیم.
حجت‌الاسلام سجاد بیگی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، در این جلسه، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی میزبان جشنواره کارآفرینی بود که به همت دانشجویان خلاق و معاونت فرهنگی و سایر مجموعه‌های این دانشگاه به ثمر رسید و به یکی از افتخارات دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی تبدیل شد.
وی افزود: خداوند در چندین بخش قرآن و سوره اسرا به اعمال صالح اشاره و تاکید دارد که یکی از بارزترین صفات این اعمال بروز و ظهور ایده‌های خلاقانه موجود در ذهن دانشجویان است.
حجت‌الاسلام بیگی، بیان کرد: یکی از مصادیق بارز عمل صالحات در جشنواره‌هایی مانند جشنواره کارآفرینی نمود پیدا کرده و گامی مثبتی در جهت پیشرفت کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: سرمنشا عمل و ایده‌های مباحث قرآن‌پژوهی، پزشکی و سایر ایده‌هایی که منجر به ابتکار در بین جوانان شده و از طریق آن‌ها ارائه می‌شود نیز از عمل صالحات به حساب می‌آید. 
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: در این جشنواره ابتکاراتی که در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد منتخب و عملی خواهد شد و خداوند آن عملی را به عنوان اعمال صالح می‌پسندند که منجر به ابتکار عمل و استفاده‌های مفید و ثمربخش شود.
وی گفت: جشنواره کارآفرینی موجب شناسایی و کشف بسیاری از استعداد و خلاقیت دانشجویان شد و آن‌ها توانستند ایده‌های خود را به مرحله عمل رسانند.
حجت‌الاسلام بیگی، اظهار کرد: این جشنواره مورد استقبال سایر استان‌ها واقع شده که این موضوع نشانگر این است که در این دانشگاه یک حرکت مفید کارآفرینی صورت گرفته که می‌تواند برای آینده جوانان و مثمر واقع شود 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر