برگزیده ها
1402/8/22 دوشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور در همایش مدیران اداری و مالی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در کرمان مطرح کرد:
حرکت پیام نور به سمت دانشگاه نسل پنجم/ ارتقای رتبه دانشگاه در نظام های رتبه بندی جهانی

.

به گزراش روابط عمومی دکتر  ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور در همایش مدیران اداری و مالی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در کرمان با اشاره به این‌که در دو سال اخیر دانشگاه پیام نور شرایط خاصی را پشت سر گذاشت، افزود: شعار این دانشگاه "آموزش برای همه، همه جا و همه وقت" است و در حال حاضر بیش از ۳۶۰ مرکز دانشگاهی در سطح کشور با بیش از ۳۶۵ هزار دانشجو داریم و بزرگترین دانشگاه دولتی هستیم.
حرکت دانشگاه پیام نور به سمت دانشگاه نسل پنجم
وی افزود: حرکت پیام نور به سمت دانشگاه نسل پنجم است تا نیازمحور و با رشته‌های کاربردی و میان رشته‌ای با پیوست اشتغال، نیازمندی‌های بیشتر منطقه را پوشش بدهیم.

تقی‌زاده با اشاره به حرکت پیام نور به سمت دانشگاه باز و ماموریت انحصاری آموزش ترکیبی بیان کرد: بیش از ۳۵۰۰ عضو هیئت علمی و ۸۰۰۰ کارمند اداری در دانشگاه پیام نور کشور مشغول خدمت هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به جایگاه این دانشگاه در نظام علم‌سنجی اظهار کرد: تلاش داریم موازین علمی، فرهنگی و پژوهشی در دانشگاه پیام نور گسترش پیدا کند و نقشه راه دانشگاه را با توجه به پیشنهادات، با موفقیت به پیش ببریم.

توسعه رشته ها در همه مقاطع تحصیلی 
تقی‌زاده افزود: سال قبل توسعه رشته‌ها را در مقطع کارشناسی، ارشد و بعضا دکتری در استان‌ها شاهد بودیم و درجه دانشگاه پیام نور در سامانه علم‌سنجی وزارت علوم در بین چند صد دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور بین ۱۲ تا ۱۴ است.
وی اظهار کرد: به دانشگاه پیام نور ماموریت داده شده در راستای افزایش سطح دیپلماسی علمی و فناوری دنیا ایفای نقش کنیم و در این زمینه قریب به ۵۰۰ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه‌های پیام نور کشور و ۲۰۰۰ اتباع ایرانی و غیرایرانی در خارج از کشور داریم و در راستای اخذ مجوز مراکز دانشجویان بین الملل تلاش می‌کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به این‌که با وجود صندلی خالی برخی دانشگاه‌ها، رشد و توسعه دانشگاه پیام نور را شاهد هستیم، تصریح کرد: با اقناع‌سازی و تلاش همکاران، نقش محوری پیام نور فراموش نشدنی است و تلاش داریم دانشگاه را فعال‌تر و پویاتر کنیم. 

وی همچنین تصریح کرد: این‌که پیام نور صرفا دانشگاه مجازی بشود، اشتباه است. ما آموزش مجازی داریم اما صرفا مجازی نه؛ مجازی بودن یکی از ابزارهاست و باید با استفاده از شیوه‌های مختلف که در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد، انعطاف پذیری آموزش و دانشگاه را داشته باشیم.
ارتقای رتبه دانشگاه پیام نور در نظام های جهانی رتبه بندی

رییس دانشگاه پیام نور کشور به موفقیت های علمی این دانشگاه در میان رتبه بندی های مطرح جهانی نیز پرداخت و تصریح کرد: این دانشگاه در نظام های علمی جهانی رتبه های مناسبی دارد که تلاش برای ارتقای آنها نیز همچنان جریان دارد.
ایجاد مراکز رشد و خلاقیت 

تقی‌زاده اظهار کرد: با ایجاد مراکز رشد و خلاقیت در پیام نور، دانشگاه تئوری محض نخواهیم بود و توسعه رشته‌ها را خواهیم داشت و نباید هیچ رشته‌ای تعطیل شود.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر