آذربایجان غربی، از استانهای پیشرو در حوزه نخبه پروری قرآنی است قربان احمدی روز شنبه در جلسه هماهنگی مسابقات قرآنی دانشگاه پیام نور کشور در ارومیه افزود: آذربایجان غربی در چند سال گذشته، افتخارات قابل توجهی در حوزه قرائت و حفظ قرآن کسب کرده و در سالهای آینده نیز این موفقیت ها، بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، نزدیک به 200 موسسه قرآنی در آذربایجان غربی فعالیت می کنند که این موسسات یکی از اهرمهای توسعه فعالیت های قرآنی در کشور هستند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی دانشگاه پیام نور در ارومیه با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور اظهار کرد: در این مسابقات باید تمامی دستگاههای اجرایی برای ارائه جلوه ای زیبا و قرآنی از استان، پای کار آمده و با دانشگاه پیام نور استان همکاری کنند.

مدیرکل دفتر استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این مسابقات نمونه عینی ظهور و بروز ظرفیتهای قرآنی استان است چرا که نزدیک به هفت هزار سفیر قرآنی از دیگر استانهای کشور، در طی چهار روز برگزاری این مسابقات، ظرفیتهای مختلف استان را به ویژه در حوزه قرآنی، می سنجند.

احمدی به نامگذاری سال جاری به نام سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ اشاره کرد و گفت: همه دستگاهها در عرصه های مختلف فرهنگی به ویژه بخش قرآن، باید اهتمام ویژه ای برای اعتلای معنوی و فرهنگی استان داشته باشند.

در این جلسه دستگاههای مختلف به بیان برنامه های پیشنهادی برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات قرآنی در استان پرداختند.

مسابقات قرآنی دانشگاهیان پیام نور کشور، از بیست و دوم تا بیست و پنجم اردیبهشت ماه امسال در ارومیه برگزار می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر