حضور معاون عمرانی استاندار استان اذربایجان غربی درافتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات استانی قران در دانشگاه پیام نور‎ مهمترین عامل توسعه و پیشرفت کشور ایمان قوی ، حرکت در مسیر قرآن ، تعهد و خودباوری جوانان فرهیخته و دانش آموخته است

 

دکتر بهادری در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات مرحله استانی قرآن و عترت دانشگاه های پیام نور که در ارومیه برگزار شد گفت: توسعه و پیشرفت ایران اسلامی مرهون تلاش و همت جوانان متعهد و با ایمانی است که با خودباوری و حرکت در مسیر قرآن و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راه اعتلای علم و دانش مجاهدت می کنند.
وی در ادامه به جمعیت تحت پوشش دانشگاه پیام نور در استان اشاره کرد افزود: 42 هزار نفر جوان شاغل به تحصیل در مراکز این دانشگاه ظرفیت بسیار بالایی است که با بهره بگیری از آن می توان حرکت رو به رشد در استان را شتاب داد.
دکتر بهادری در ادامه سخنان خود به موضوع بحران دریاچه ارومیه و برنامه های دولت در عمران و آبادانی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: 65 درصد مساحت استان آذربایجان غربی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار گرفته که بدلیل خشکسالی و خشکی دریاچه ارومیه با تهدیدات بسیار جدی زیست محیطی روبرو است.
وی بااشاره به ضرورت صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در حوضه دریاچه اورمیه ادامه داد:دانشگاه به عنوان مرکز علم ، فرهنگ و نوآوری می توان علاوه بر طرح های عمرانی و زیرساختی احیای دریاچه ارومیه در همراه سازی مردم و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی مصرف آب مجموعه دست اندرکاران دولت و ستاد احیای دریاچه ارومیه را همراهی و کمک کنند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی توجهبه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از دیگر اولویت های استان عنوان کرد و اظهار داشت:از مجموع 3000 روستای دارای سکنه در استان در حدود 2000 روستا دارای دهیاری است که با هزینه کردن اعتبارات دولتی ، فعالیتهای عمرانی و خدماتی در حال اجراست .
دکتر بهادری افزود: برای شتاب بخشیدن به عمران مناطق روستایی استفاده از ظرفیت های نهفته دراین مناطق یکی از راهبردهای موثری است که با شناسایی این قابلیت ها در بخش های مختلف تاریخی ، گردشگری ، تولیدی و فرهنگی می توان برنامه های مشخصی را به فراخور نیاز منطقه ای تدوین و از مزایای اقتصادی آن بهره لازم را برد.
وی در ادامه با اعلام آمادگی مدیریت ارشد استان به استفاده از توان علمی و پژوهشی این دانشگاه از اعضای هیئت علمی و دانشجویان فعال در این دانشگاه خواست تا مدیران اجرایی را در 2 موضوع مهم احیای دریاچه ارومیه و عمران مناطق روستایی یاری رسانند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر